B E R N A R D  C Y K L O K L U B  S L O V A K I A
Meno:
Heslo:

Kto sme
O čo nám ide
Cykloakcie roku 2005
Akcie roku 2006
Akcie roku 2007
Akcie roku 2008
Akcie roku 2009
Akcie roku 2010
Akcie roku 2011
Akcie roku 2012
Akcie roku 2013
Akcie roku 2014
Zaujímavosti
Stanovy
Napíšte nám

2% dane



Priateľské cyklostránky:

Cykloklub Apollo
Klub Bratislavských Turistov
Cykloklub Nižná
Bike Team
CK Svätý Jur
Cyklo Slovakia Bratislava
Cyklopredajňa Športservis




Na bicykloch do Viedne, 19.04.2014

Bratislava – Wolfsthal – Hainburg – Donaubrücke – Orth– Lobau – Viedeň.
Dĺžka trasy: 100 km

Rakúsko láka cyklistov svojimi kvalitnými cyklocestami. Z Bratislavy do Viedne sa dá ísť prakticky nonstop po dunajskej hrádzi. Pätnásti sme sa stretli na Petržalskej stanici, odtiaľ sme prešli na hrádzu našou obľúbenou cestou do Hainburgu, tam sme cez most (Donaubrücke) prešli na ľavý breh Dunaja, kdepo kvalitnej cykloceste sa dá prejsť až do Viedne. Viedeň ponúka množstvo historických a kultúrnych pamiatok, rovnako aj dobré služby. Mesiac apríl 2014 vôbec nebol „aprílový“, bicyklovať sa dalo prakticky každý víkend.








Naša GPS mapa Bratislava - Viedeň

Bratislava, Obchodná ulica, vzadu hrad.

Bratislava, Most SNP v rannom slnku.

Stretnutie na železničnej stanici Bratislava-Petržalka.

Dostávame pokyny na cestu.

Štartujeme.

Sme na slovensko-rakúskych hraniciach.

Už na rakúskej strane v mieste hraničného prechodu Berg.

V Rakúsku sú kvalitné cyklocesty, ideme po starej hrádzi.

Prialo nám ideálne počasie, nebol ani silný protivietor.

Pri "našej" čerešni sa zastavujeme pravidelne. Vľavo zrúcaniny hradu.

Čerešne tohto roku kvitli o celé 2 týždne skôr.

Povinné foto pod našou, už odkvitnutou čerešňou.

Hainburg an der Donau.

Hainburg - na nábreží Dunaja.

Most "Donaubrücke" hneď za Hainburgom - prechádzame na ľavý breh Dunaja.

Cyklocesta po hrádzi na ľavom brehu Dunaja vedie prakticky až do Viedne.

Vpredu Palo a Janko.

Ivan a Alenka.

Martin.

Odbočujeme doľava smerom ku kompe cez Dunaj, Viedeň je rovno.

Značenie cyklocesty.

Sme v polovici cesty Hainburg-Viedeň.

Uferhaus - naša obľúbená reštaurácia.

Zastavujeme pri reštaurácii na brehu Dunaja.

Transport slovenského dreva do Rakúska.

Kompa cez Dunaj do Haslau.

Odchádzame od reštaurácie Uferhaus.

Edit.

Európska cyklocesta č. 6.

Už sme v katastri hlavného mesta Viedeň.

Predmestím vedie široká cyklocesta pod dunajskou hrádzou.

Ölhafen Lobau - zásobníky ropy na predmestí.

Značenie európskej cyklistickej cesty "Euro Velo".

Prestávka hneď za Lobau pri ramene Dunaja.

Martin S. a Janko D.

Silvia a Ivan.

Edit (foto proti slnku).

Janka a predseda Lacko Zvada.

Fotogenická Janka Š.

Eva K.

Eva H.

Martin H.

Martin S.

Most z Lobau na umelý ostrov "Donauinsel" - dlhý 21,1 km a len 70-210 m široký

Prechádzame ponad umelý kanál naľavo od hlavného toku, nazývaný "Neue Donau".

Sme na ostrove "Donauinsel" - vybudovaný bol v rokoch 1972-1988, pôvodný zámer bola regulácia toku Dunaja.

Mapa časti Donauinsel (1) s vodnou elektrárňou Freudenau (2). Výsadba zelene na ostrove bola v rokoch 1992-1998.

Kraftwerk Freudenau - elektráreň Freudenau, postavená v rokoch 1992-1998.

Kraftwerk Freudenau - mohutné plavebné komory vodného diela.

Opustili sme Donauinsel a sme späť na ľavom brehu Dunaja.

Bufet "U Toniho" je vyhľadávaným miestom.

Ceny roku 2014 - rebierka s pečenými zemiakmi za 15,90 €.

U Toniho nám vždy chutilo.

U Toniho sú chutné a dostatočne veľké porcie.

Dve Evky a Silvia.

Lacko Zvada a Janka.

Janka a Gabika.

Spokojný Martin S.

Editka.

Janko D.

Gabika a Editka.

Najedení odchádzame od Toniho.

Pokračujeme po ľavom brehu Dunaja proti prúdu.

Vpredu Alenka.

Ideme po nábreží, vľavo kanál Nový Dunaj (Neue Donau) a za ním Donauinsel.

Vpredu Martin.

Ivan a Silvia.

Nové zábavné centrum Viedne nazývané Copa Cagrana (Neue Danube Party Place Wien).

Prechádzame cez most na Donauinsel.

Za nami zábavné centrum a pláž Copa Cagrana, vzadu budovy Donau City.


Ideme už po pravom brehu Dunaja.

Prater - na pravom brehu Dunaja, pôvodne cisársky lovecký revír, v roku 1766 ho Jozef II. daroval mestu Viedeň.

Zábavný park Prater je otvorený 24 hodín denne a vstup je bezplatný.

Starflyer je najvyšší reťazový kolotoč na svete - výška 117 metrov.

V zábavnom parku Prater je vyše 250 atrakcií - platí sa len za vstupy, ceny sú 1-10€.

Minivláčik.

Opúšťame Prater bez vyskúšania niektorej z atrakcií.

Hundertwasserhaus - navrhli ho architekti Friedensreich Hunderwasser (1928-2000) a Josef Krawina. Architektúra domu nemá rovné línie.

Viedeň - typická atrakcia sú drožky ťahané koňmi.

Najznámejšia stavba Viedne - Štefanský dóm (Domkirche St. Stephan zu Wien).

Spoločné foto pred Štefanským dómom.

Štefanské námestie (Stephansplatz) je turistickým srdcom Viedne.

Ulica Kohlmarkt (Uhoľný trh) vedie k Dvorskému hradu (Hofburg), kedysi cisárskemu zimnému sídlu.

Hofburg, Michalská krídlo dokončený r.1893, vstupujeme do hradu z námestia Michaelerplatz.

Hofburg, nádvorie Franzensplatz.

Hofburg. Ideme z nádvoria Franzenplatz smerom na západné námestie Heldenplatz.

Hofburg. Heldenplatz (Námestie hrdinov), vzadu Leopoldovo krídlo (postavené r. 1660). V roku 1938 tu bol vyhlásený "Anšlus" Rakúska.

Nový hrad (Neue Burg), kde je dnes Rakúska národná knižnica (Österreichische Nationalbibliothek).

Pomník cisárovnej Márie Terézie na námestí Maria-Theresien-Platz, vzadu Kunsthistorisches Museum (otvorené r.1891).

Ideme smerom k radnici.

Burgtheater (postavený r. 1741) je považovaný za národné divadlo.

Viedenská radnica (Rathaus), neogotická budova postavená v rokoch 1872-83, je pýchou Viedne.

Favoritenstrasse, pešia zóna s množstvom obchodov a stánkov.

Známy zmrzlinár Tichy, na námestí Reumannplatz, ležiacom na južnom konci Favoritenstrasse.

Krátka prestávka "u Tichého"

Zmrzlina od Tichého je skvelá.

Posledné "líznutia" a ideme späť do Bratislavy (zľava dve Evky a Alenka).


Naspäť


 
 Bernardcykloklub.sk